Моє портфоліо за тренінгом

              План вивчення теми

Автор
Модуль 1. Заповніть всі відомості про себе та навчальний заклад, в якому ви працюєте
Ім’я, по-батькові та прізвище
Куса Тетяна Анатоліївна
Назва навчального закладу
Павлоградська ЗШ №18
Місто, село, район, область
Павлоград
Відомості про тренінг
Модуль 1. Заповніть всі відомості про тренінг
Дати проведення тренінгу
04-16 грудня 2017 року
Тренери
Бондарева Раїса Григорівна
Місце проведення тренінгу
Павлоградський міський ліцей
Опис навчальної теми
Модуль 1-2: Обдумайте навчальну тему та можливий сценарій вивчення теми. Переглядайте та змінюйте цей розділ впродовж всього тренінгу.
Назва
Як зберегти тепло і світло у нашому домі
Стислий опис
Модуль 2: Напишіть перший варіант стислого опису. 
Модуль 9: Запишіть остаточний варіант стислого опису.
Даний проект розрахований на учнів 3 класу. Виконується 2 тижні. У ході роботи над цим проектом учні, відвідуючи господарчі магазини, користуючись Інтернетом, знаходять інформацію про утеплення приміщень, сучасні енергозбережувальні прилади та технології, які застосовуються під час спорудження або утеплення будинків. Разом із батьками учні повинні розробити та створити памятки, провести акцію «Еколампи —
не майбутнє, а реальність», під час якої всі родини, враховуючи вчительську, замінити звичайні лампи на енергозбережувальні. Провести аудит, щоб підрахувати, скільки коштів їм вдасться зекономити. Підсумковим етапом роботи над проектом є створення ілюстрованої книги повчальних казок «Як гном
Енергоеконом готував свою оселю до лютої зими».
Предмет, навчальна тема
Основними навчальними предметами на основі яких проводиться проект – це природознавство, основи здоров’я, уроки сталого розвитку.
Клас (вікова категорія)
Модуль 1-2: Запишіть клас та вік учнів
Даний проект розрахований на учнів 3 класу.
Приблизний час вивчення теми
Модуль 2: Запишіть орієнтовний час вивчення теми
Модуль 9: Подумайте та запишіть, скільки часу потрібно для вивчення цієї теми з використанням методу проектів
Чотири 45-хвилинних урока, позаурочний час вдома.
Освітні засади
Державні освітні стандарти
Модуль 3: Скопіюйте  перший варіант вимог Державних освітніх стандартів, яким відповідає ваша навчальна тема. Якщо тема стосується декількох навчальних предметів, випишіть основні вимоги з різних освітніх напрямів.
Учні повинні мати уявлення про перетворення і збереження речовин і сонячної енергії у природі, про теплові процеси та енергоносії, розуміти значення сонячного світла і тепла на Землі, застосовувати знання для охорони природи та збереження тепла і електроенергії у побуті, мати уявлення про цінність природи для життя людей, залежність життя людей від стану навколишнього середовища, про охорону об’єктів неживої і живої природи, уміти фіксувати результати спостережень і дослідів.
Навчальні програми
Модуль 3: Скопіюйте перший варіант вимог навчальних програм, яким відповідає ваша навчальна тема. Якщо тема стосується декількох навчальних предметів, випишіть основні вимоги з різних навчальних предметів.
Учень/учениця:
має уявлення про вичерпні та невичерпні джерела енергії; називає побутові прилади, які споживають енергію; пояснює використання енергії Сонця, вітру та рухомої води людиною (на прикладах); застосовує правила безпечної поведінки з електроприладами; економного використання води, тепла, електроенергії у побуті.
Навчальні цілі та очікувані результати навчання учнів
Модуль 3:Запишіть перший варіант навчальних цілей.
Доповнюйте, змінюйте навчальні цілі в кожному наступному модулі.
Учні будуть вдосконалювати навички:
•          З’ясовувати причинно-наслідкові зв’язки, ґрунтовне доведення та розуміння ідей.
•          Вміння швидко та ефективно шукати інформацію, критично та компетентно оцінювати інформацію.
•          Вміння вірно та творчо використовувати дані для вирішення проблем.

Основні запитання
Модуль 3. Запишіть перший варіант Ключового, Тематичних та Змістових запитань. Переглядайте та вдосконалюйте їх за необхідності в наступних модулях.
Ключове запитання
Як я можу змінити світ на краще?
Тематичні запитання
Що може зробити наша школа для збереження джерел енергії?
Чи вважаєте ви свій кабінет-економ класом? Чому?
Змістові запитання
Що таке вичерпні джерела енергії? Що таке енергія Сонця? Які джерела енергії називаються невичерпними?
План оцінювання
o Модуль 3: Запишіть перший варіант Плану оцінювання та запишіть остаточний варіант методів та інструментів оцінювання навчальних потреб учнів в розділі На початку проекту.
o Модуль 8: Запишіть перший варіант Стислого опису оцінювання та опишіть використання  Форми оцінювання для учнівської підсумкової роботи.
oМодуль 9: Створіть інструмент для оцінювання самоспрямування учнів у навчанні та створіть остаточний варіант Графіку оцінювання  та Стислого опису оцінювання.
Графік оцінювання
На початку проекту
Впродовж роботи над проектом
Наприкінці роботи над проектом
Опитування/Анкетування

Використання «Асоціативного куща»

Опитувальник/тест

Презентація Основних запитань

Консультації

Журнали спостережень учнів
 Форми для надання зворотного зв’язку

Демонстрація (захист проекту),  публікації
Рольова гра
Опитування

Форма оцінювання публікації
Стислий опис оцінювання
Оцінюватися учні будуть упродовж усієї навчальної теми. На початку вивчення теми учні в парах розповідають один одному  знайомі дані про потреби людства в економії природних ресурсів(вода, газ, енергія), це допомагає вчителю відслідковувати індивідуальні навчальні потреби учнів, щодо цієї теми. Такі розповіді  про окремі види заощадження та обговорення після цього можуть також забезпечити інформацією про те, як учні розуміють та використовують її згодом для з’ясування та  повторного пояснення складних для учнів понять. Форма оцінювання  використовується для того, щоб учні могли самостійно створювати свої презентації і оцінити свої презентації до оцінки учителя. Після завершення учнями їх міні-проектів, спеціальна форма зворотного зв’язку однокласників використовується для забезпечення отримання думок і оцінок однолітків. Учні використовують цю форму для того, щоб отримати зворотний зв'язок щодо своїх розповідей. Учні використовують цю форму для перевірки своїх кінцевих продуктів. Опитування використовується упродовж всієї навчальної теми для того, щоб допомогти учням самостійно виконувати складові проекту. Індивідуальні консультації використовуються для сприяння моніторингу прогресу та підготовки відповідей на будь-які запитання учнів, коригування термінів виконання кожного етапу проекту. Для успішного та вчасного оцінювання створено графік оцінювання.
  Проведення мозкової атаки на початку завершального етапу вивчення теми надасть можливість визначити, що розуміють учні.
  Відповіді учнів на ключове запитання під час написання ними перевірних робіт надає відомості про те, як учні зуміли поєднати свою роботу у проектах з більш широкими поняттями

Графік оцінювання
Організаційна діаграма
Самоспрямування
Фома оцінювання презентації
Шаблон презентації для учнів з потребами
Методичні засади
Попередні знання та навички
Володіти практичними навичками роботи в мережі Інтернет,  додатковою літературою
Діяльність учнів та вчителя
o   Модуль 3: Записати, які дослідження виконують учні при вивченні теми.
o   Модуль 4: Записати, як здійснюється з’ясування навчальних потреб учнів, що базується на вивченні їх попередніх знань, вмінь і навичок. Як вступна презентація допоможе з’ясувати навчальні потреби учнів.
o   Модуль 5 і 6: Записати, як учні використовуватимуть Інтернет при вивченні теми, виконанні проектів .
o   Модуль 7: Після створення вчителем прикладу учнівської роботи записати про те, як учні його використовуватимуть в якості прикладу для створенні власних робіт.
o   Модуль 8: Записати, як відбуватиметься оцінювання учнівських комп’ютерних робіт, їх діяльності в ході виконання проектів.
o   Модуль 9: Описати, як здійснюватиметься диференціація навчання в ході вивчення теми, формуватиметься і оцінюватиметься самоспрямованість учнів у навчанні та відслідковується їх прогрес у навчанні.
o   Модуль 10: Описати, як здійснюватиметься фасилітація навчального процесу, які будуть учням надані інструкції та вказівки для допомоги їх навчанню.
1.    Виконують дослідження «Як в домашніх умовах зменшити витрати електроенергії», підбирають загадки про електроприлади та їх використання в побуті, підбирають або складають віршовані твори про енергозбереження.
2.    Таким чином, ще до початку роботи над проектом в учнів формується позитивне ставлення до проектної діяльності, бажання оцінити свої сили і можливості, проявити творчість, ситуація успіху і потреба "зробити ще краще, ніж попередники". Таке попереднє ознайомлення знімає стресову ситуацію, притаманну для переходу на нові види діяльності. Крім того, тоді ж у середовищі учнів розпочнеться мимовільне створення мікрогруп, які під час проекту працюватимуть над різними темами досліджень.
3.    У ході роботи над цим проектом,перш за все,  учні, відвідуючи господарчі магазини, користуючись Інтернетом, знаходять інформацію про утеплення приміщень, сучасні енергозбережувальні прилади та технології, які застосовуються під час спорудження або утеплення будинків.
4.     В перший день роботи над проектом (1-ий урок) учні переглядають презентацію вчителя про проект, знайомляться з ключовим та тематичними запитаннями і приймають рішення про роботу в одній з трьох груп (кожна група шукатиме відповідь на одне з трьох тематичних питань); об'єднавшись у групи, методом мозкового штурму проводять початкове обговорення шляхів пошукової діяльності (це обговорення вони продовжать в позаурочний час, коли основні стратегічні лінії вже будуть вироблені), розподіляють свої обов'язки в межах групи (хто яку частину роботи буде виконувати); знайомляться з порадами вчителя щодо організації роботи учнів та документами, підготовленими вчителем, що стосуються їх проектної роботи: допомога в плануванні проекту, допомога у проведенні рефлексії, інструкціями, контрольними списками, формами для оцінювання робіт та самооцінювання, шаблонами робіт;
5.      Оскільки на роботу над проектом відведено лише 4 уроки, то основну частину роботи учні виконуватимуть вдома, в позаурочний час, розподіливши в межах мікрогруп свої обов'язки. Робота передбачає проведення практичних досліджень, бесід, які учні виконують на місцевому матеріалі.  
6.    На другому уроці продовжується робота в групах. Вчитель проводить групові консультації, контролює процес роботи з допомогою контрольного списку прогресу роботи, допомагає провести проміжне оцінювання результатів роботи (з допомогою форм та контрольних списків), звертає увагу на контроль відповідності діяльності учнів Основним запитанням проекту,  знайомить обдарованих учнів з додатковими завданнями.
7.    Для більш успішного виконання учнями проекту вчитель створює форми само- і взаємооцінювання блогів, контрольний список для блогів та контрольний список самоспрямування у навчанні. Документи з фасилітації (презентація) допомагають учням більше зануритися в проблему і викликають їх на спілкування, на постановку цікавих запитань.

Диференціація навчання
Учні, що мають проблеми у навчанні
В ході проекту необхідно:
- надати додатковий час для виконання окремих завдань;
-уточнити цілі дослідження;
-надати перелік спеціальних ресурсів для виконання (Інтернет-джерела)
-співпраця з батьками.
-надання шаблону  презентації,
Обдаровані учні
Дозволити учням обирати методи та інструменти для створення кінцевого міні-проекту, який відповідає вподобанням та вмінням учнів, а також враховує їх сильні сторонни. Додатково запропонувати ребуси по даній темі, часткова участь у проекті батьків.
Матеріали та ресурси
Технічне забезпечення (відмітьте необхідне)          
 Фотоапарат
 Комп’ютер (и)
 Цифровий фотоапарат
 DVD - програвач
 Доступ до Інтернету
  Лазерний диск
 Принтер
 Мультимедійний проектор
 Сканер
 Телевізор
 Відеомагнітофон
 Відеокамера
 Обладнання для відео конференцій
 Інше      
Програмне забезпечення  (відмітьте необхідне)            
 Програма для роботи з базами даних/ електронними таблицями
 Програма для створення публікацій
 Програма для електронної пошти
 Енциклопедія на  компакт-диску
 Програма для роботи із зображеннями
 Програма для створення комп’ютерних презентацій
 Програма для роботи з Інтернетом
 Програма для  розробки веб-сторінок
 Програма для роботи з текстами
 Інше      
Друковані матеріали
Підручники, посібники, художня література, довідники, енциклопедії, інструкції тощо.
Обладнання та канцтовари
Папір формату А1, Олівці , ручки, альбом
Інтернет ресурси
http://ukr-article.com/index.php?newsid=7297
http://goldmail.info/istrukcii/yak-zaoshhaditi-elektroenergiyu.html
http://poradumo.com.ua/145099-iak-zaoshaditi-vody/
http://zrobusam.com.ua/poradu/188-yak-zaoschaditi-gaz-ta-teplo-v-budinku.html
http://olympica.com.ua/386543-5-porad-yak-zaoshhaditi-vodu.html
Інші ресурси
Безпосередня співпраця з батьками



Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Модуль2. Рефлексія

Модуль 9, 10. Рефлексія